onsdag 22 mars 2023

Fint både ute och inne

Bild: Jörgen Auer
I dag var det vår i luften. Inte överallt, kanske. Men hos mig i Mantorp var det så. I alla fall på förmiddagen och tidig eftermiddag när jag bland annat såg vårens första tusensköna på gräsmattan. Sedan bjöds vi på mulet väder och regn, också. Bilden här är tagen i den 70 meter långa och mäktiga ladugården på Uljebergs säteri.       

Bild: Jörgen Auer
Men jag var ute också, naturligtvis. På morgonen, absolut. Men även på eftermiddagen. Jag gick runt ladugården och följde med blicken den stora silons väg mot skyn. Just där och då ville jag vara en fågel och flyga upp över silon, breda ut vingarna och glidflyga ut över slätten. Kanske drömmer jag om det i natt. I så fall kan jag berätta i morgon hur flygfärden var och vad jag såg.

Bild: Jörgen Auer
Sedan gick jag in i ladugården på nytt. Uljebergs lantbruk håller på att renovera och det kommer att bli så stort och fint för gårdens maskinpark. Så här såg det ut i dag.

Inga kommentarer: