onsdag 15 mars 2023

Man måste förflytta sig

Bild: Jörgen Auer
Ska man fota, eller som jag hellre säger: ta bilder, bör man vara beredd att förflytta sig. Om man kan, vill säga. Det är nämligen sällan det är tillräckligt att bara sitta i fönstret och tro att motiven ska komma till dig. Går inte solen ner så att du kan se den hemifrån? Ja, då får du traska iväg till ett ställe där du kan se den försvinna. Har du tur färgläggs himlen också.

Bild: Jörgen Auer
Och lite tidigare på dagen såg jag på långt håll att det var travträning på Uljeberg. Men jag var lite sen och väl långt ifrån så jag väntade till nästa varv. Under tiden jag väntade på Göran B Andersson hade jag tid att rätta in mig och mobilkameran på i mitt tycke passande avstånd. 

Bild: Jörgen Auer
När ekipaget kom var jag redo och hann med ett par, tre bilder. Resultatet blev ganska bra. Dessutom är det alltid lika härligt så här års att se blå himmel. Men så varmt som det ser ut var det inte. Jag hade mössa på eftersom vinden kom åt.

Bild: Jörgen Auer
På Facebook ser jag flera inlägg om vårtecken. Själv har jag inte sett ett enda. Inga blommor i alla fall. Men rätt som det är vänder det. Så är det alla år. Fast ett säkert vårtecken är att jag pratar om dem.

Bild: Jörgen Auer
Solens allt senare nedgång är naturligtvis ett annat vårtecken. Nu väntar vi väl alla till första riktigt sköna vårkvällen, också? Den där kvällen när vi inte ens behöver jacka på oss. Men vi måste nog in i april innan den uppenbarar sig. Jag gissar på 10 april och blir glad om det sker snabbare. 
Nu ska jag förflytta mig. Inte för att ta bilder utan för att se på tv. Hej.

Inga kommentarer: