tisdag 21 mars 2023

Skönt i lä i Bäckhult

Bild: Jörgen Auer
Var i Kisa ett par timmar i dag och på vägen dit passade jag på att göra en snabbvisit i Bäckhult. Solen sken och det var skönt i lä bakom lillstugan. 

Bild: Jörgen Auer
Men solen hade lite problem att ta sig igenom molnen som formerade sig likt fårull.

Bild: Jörgen Auer
Drögen var lika vacker som vanligt, men täckt av is. Orrholmarna verkade mer vårlika, men utan såväl orrar som andra fåglar.

Bild: Jörgen Auer
Uppe i stenröset njöt mossa och stenar av den värme som solen skänkte. Kanske vaknade även smågnagare, ödlor och ormar så smått till liv under och mellan stenarna. 

Bild: Jörgen Auer
På vägen fram till Bäckhult fanns det gott om timmer längs grusvägen och jag upptäckte en stor föryngringsyta (kalhygge) som jag inte sett tidigare. Jag såg även timmertravar inne på Lindboms väg.

Bild: Jörgen Auer
Tyvärr har det varit vildsvin på vägen vid källaren och även på vägen ner till Carina och Håkan liksom också nära grusgropen. I övrigt? Jag längtar efter vår och snart är den här.

Inga kommentarer: