lördag 25 mars 2023

Några lördagsbilder bara

Bild: Jörgen Auer
Lördagsförmiddagen blev riktigt fin. Så pass att jag i alla fall kan lägga ut några bilder i bloggen. Tagna i Mantorp och Uljeberg. Att just den här får vara med beror på att jag aldrig tagit en bild här mellan magasinen vid järnvägen i Mantorp. Nu blev det dags.

Bild: Jörgen Auer
Just den här varianten vet jag mig heller inte ha tagit tidigare. Ganska trist bild, men visar i alla fall att det var blå himmel och därmed sol på förmiddagen, och lite av vilken väg jag valde.

Bild: Jörgen Auer
Uljebergs allé får alltid vara me'. Nej, inte alltid, men du fattar. Nu står det inte länge på förrän den börjar grönska. Vi ska bara igenom och förbi några kalla och kanske snöiga dagar bara.

Bild: Jörgen Auer
Oj, så många snödroppar det var här då! Då kan naturen få dela med sig lite, tycker jag. Så blir det.

Bild: Jörgen Auer
Nog blev det så. Sen satte jag mig soffan och tittade på tv. Världscup på skidor från Lahtis i Finland. Och lite senare såg jag femte SM-kvartsfinalen i ishockey mellan Färjestad och Frölunda och ännu lite senare Postkodmiljonären och Shetland och även den fina och rörande filmen Maudie om den kanadensiska folkkonstnären Maud Lewis (1903-1970). Mycket bra. Särskilt Sally Hawkins i rollen som Maud. 
 

Inga kommentarer: