onsdag 29 mars 2023

En mycket blå tisdag

Bild: Jörgen Auer
Jag behövde ingen längre tid för att hitta ett namn på den här bilden. Den får helt enkelt heta Blå. Men om jag tog den vid Järnlunden eller Åsunden, minns jag inte. Du som vill veta och som kan bygden klickar bilden stor och kollar lite extra på Blå.

Bild: Jörgen Auer
Efter Blå följer att den här från höjderna mellan Rimforsa och Kisa helt naturligt fick heta Blå berg

Bild: Jörgen Auer
Varför den här heter Blå och vit kan förklaras av ett klubbmärke på instrumentbrädan i min bil. Men egentligen borde den förstås heta vit och blå eftersom märket är IFK Norrköpings. Blå och vit är ju IFK Göteborg som kallas för Blåvitt.

Bild: Jörgen Auer
Varför den här heter Blådåre kan man undra. Körde någon för fort? Nej, inte alls. Lagenligt sakta. Men eftersom de andra bilderna från tisdagen fick blå namn så fick den här också det. För övrigt tycker jag att det blåste blåkallt och hoppas att vi slipper liknande vindar under onsdagen. Men himlen får gärna fortsätta vara blå.
Noterbart är också att jag fick en blåsa på underläppens insida och ett blåmärke på vänster handrygg. Någon blåsning gick jag inte på. Den får vänta till 1 april.

Inga kommentarer: