söndag 3 februari 2013

Vem slängde bräder i Mjölby?

 Bild: Jörgen Auer
Söndagspromenaden blev inte särskilt miljövänlig. Jag tog nämligen bilen och åkte till Mjölby. Men väl där använde jag benen och gick längs Svartån. Som många andra också gjorde.
 Bild: Jörgen Auer
Ibland kom jag väldigt nära ån. Isen knakade och brakade lite här och var, det lät som om någon slängde ett helt lass med bräder.
Bild: Jörgen Auer
Mjölby har alltid något att visa upp, tänkte jag. Svartån naturligtvis med dess fågelliv och forsar som här vid kraftverket mitt i stan. Och alltid det det där rofyllda vid Stadsparken och Gästisparken, likaså friden och skönheten i grönområdet vid Prästgårdsliden. Och mycket mer. Som fritidsområdena kring vattentornet, Vifolkavallen, Skogssjön, golfbanan, ridhuset, Lundbybadet, Hagaparken, ja, och sen alla fina äldre hus, förstås. 

Inga kommentarer: