onsdag 16 april 2014

En dag i Motala, del 1

 Bild: Jörgen Auer
Plask i vattnet (Motala ström) blev det när jag närmade mig. 
 Bild: Jörgen Auer
Jag gjorde Motala i dag. Först ett morgonbesök vid Sveriges längsta insjöstrand vid Varamon. Något plask i Vättern blev det däremot inte. Inte för mig, vill säga.
 Bild: Jörgen Auer
Men det här gänget verkade trivas
 Bild: Jörgen Auer
 Sen måste jag ju bara gå över nya bron, invigd i oktober 2013.
 Bild: Jörgen Auer
Från bron, 600 meter lång, har man underbar utsikt över delar av Motala. 
 Bild: Jörgen Auer
Eller hur?
Bild: Jörgen Auer
Jag gick inte Motala runt, varför bropromenaden blev 1200 meter. På återvägen passerade den här formationen vägarbetande.
Bild: Jörgen Auer
Och i vattnet stod vassen och drömde om sommar. Som jag. Fast jag stod förstås inte i vattnet, utan ovanför. Funderade på vart jag skulle bege mig härnäst. Jag är så ovan vid Motala.

Inga kommentarer: