onsdag 9 april 2014

Mjölbypromenad med Ida idag

Bild: Jörgen Auer
I dag har jag varit ute och gått en stund i Mjölby tillsammans med landskapsarkitekten Ida Köppen Pilhemmer. Men det blev ingen lång stund eftersom vädret var emot oss och vi frös. Men lite av vad hon pratade om kommer på Correns Mjölbysidor om någon dag eller två. Tre kanske.
Hennes efternamn Pilhemmer klingar bekant sa jag och frågade om hon var släkt med Calle. Det är hon. De gifte sig i oktober förra året. Känner du Calle, frågade Ida. Nej, men jag har skrivit om honom och hans bror Mauritz när de spelat hockey i Wettern och vid något tillfälle har jag också pratat med en av bröderna i telefon, sa jag.
Det visar sig vid en kontroll att jag pratade med Carl när han var 14 år och spelade framträdande roll för Östergötlands lag i TV-pucken. Och det var inte i telefon vi pratade utan vi möttes i Finspång efter att laget just hade besegrat Gästrikland i första matchen med 4-1. Det var år 2000, det.

Inga kommentarer: