onsdag 23 april 2014

Norén kulturpristagare i Boxholm

Bild: Jörgen Auer
I dag när jag kom till jobbet sa kollegan och Boxholmsbon Karl-Johan Norén nästan omgående: har du någonsin önskat skriva en artikel om mig?
Jag sa som det var: nej.
- Men då har du chansen i dag för i går ringde  Mikael Palm, ordförande i Kultur- och turismnämnden mig och sa att jag har blivit utsedd till Boxholms kulturpristagare 2014.
Så roligt, sa jag och tänkte på Karl-Johans 30-åriga journalistgärning där han i vått och torrt har risat och rosat Boxholm om vad som där sig tilldragit haver.
Men det var inte för sin journalistiska bana han prisas som kulturstipendiat, utan för den frågesport han ansvarar för sedan 1992. En underhållande och omtyckt frågesport som hålls i Parketten en gång varje vår. Jag vet hur den är, för jag var tillsammans med Correns Annika Ekstedt och Ann-Charlotte Irhede med i årets tävling för en månad sedan då 40 tremannalag deltog. Vi kom femma. 
Därför tog vi en sväng till Boxholm på förmiddagen, Karl-Johan och jag. För bildernas skull. Pratade gjorde vi ju ändå. Dels vid förmiddagsfikat på Mjölbyredaktionen, dels vid lunchen på lunchrestaurangen "På lunch" och vid eftermiddagsfikat. Artikeln om 57-årige herr Norén från Värnamo kan läsas i morgondagens Corren samt på Corren.se.
Grattis till priset och stipendiet på 7 000 kronor, Karl-Johan. 

Inga kommentarer: