söndag 6 april 2014

Överraskning i Västra Harg

 Bild: Jörgen Auer
Första besöket någonsin i Västra Hargs naturreservat blev en överraskning. Inte visste jag att det var så fint här.
  Bild: Jörgen Auer
Och så fina sippor det finns!
  Bild: Jörgen Auer
I såna mängder!
  Bild: Jörgen Auer
Att det finns ett fågeltorn hade jag ingen aning om. 
  Bild: Jörgen Auer
Inte heller att det ligger en sjö här - Aren.
  Bild: Jörgen Auer
Två fåglar på ingång (visst är det väl kanadagäss?). Men jag tror inte att det är fågelholken de har i sikte. I så fall får de problem att komma in.
  Bild: Jörgen Auer
Tyvärr var de här lite långt bort, men visst är det väl tranor?
  Bild: Jörgen Auer
På tillbakavägen ser jag det här trädet stå och spegla sig.
 Bild: Jörgen Auer
Hade det varit mörkare skulle de här hemska "huvudena"ha skrämt mig. Nu gör de liksom hela området mig nyfiken på hur det ser ut när våren är här på riktigt. Säg i maj någon gång. Då kommer jag tillbaka. Om inte förr vill säga. För det här var trevligt. Och vid fågeltornet finns fikabord. Som gjort för en längre utflykt med fika- eller matkorg. Bilen eller annat fordon parkerar man vid Kulladal, ungefär mitt emellan Västra Harg och Önnebo. Sen går man bara över vägen och så är man inne i området där det finns en alldeles förträfflig gräsväg (motionsspår). Se även vad Länsstyrelsen skriver om området.

Inga kommentarer: