lördag 19 april 2014

På sjätte plats i Rappestad

 Bild: Rebecka Auer
Jo, det är sant. Så där stora hästar som står där nere ska morfar rida på.

 Bild: Rebecka Auer
Men det är tur att inte de här ryttarna och hästarna är med i samma tävlingsklass som jag. De är ju så snabba!
 Bild: Rebecka Auer
Det här, förstår n,i är hästen som jag ska tävla på. Kaktus heter den.
 Bild: Jörgen Auer
Så här såg delar av dagens hoppbana ut på Rappestad ridskola.
 Bild: Rebecka Auer
Och så blev det min tur. Kaktus var inte så där jättesugen på att galoppera.
 Bild: Rebecka Auer
Men hon hjälpte mig i alla fall att komma över utan vare sig fall eller rivning.
 Bild: Rebecka Auer
Och ibland fick hon till lite hastighet. Som i den här svängen. Noll fel fick vi. Och nollade även i omhoppningen. Men lite långsamt gick det.
 Bild: Rebecka Auer
Efteråt blev det prisutdelning. Vi kom sexa. Av nio ekipage. Sannas snälla hund applåderade.
Bild: Jörgen Auer
Och ute på åkern stod en ek och gottade sig i påsksolen. Den ska jag komma ihåg till om några veckor när den grönskar för fullt. Då ska jag fota den på nytt och se om den inte har blivit till en riktig sparbanksek. 
Ja visst, ja. Alla som deltog i tävlingen fick ett påskägg också. Och rosett.

Inga kommentarer: