tisdag 8 april 2014

Samma steg som Pligg

 Bild: Jörgen Auer
Var det inte det jag anade? I går träffade jag Göran Bergström, platschef för byggandet av äldreboendet Kopparsvanen i Åtvidaberg som utförs av Åhlin & Ekeroth. Det var nåt hos Göran som påminde om någon annan. Jag tänkte nästan fråga honom om vi har träffats tidigare, men avstod. 
Bild: Jörgen Auer
Jag tror inte att det var förrän i bilen tillbaka till Linköping som jag kom att tänka på att han kanske är släkt med Kristian Bergström, Pligg kallad. Allsvensk fotbollsspelare i Åtvidabergs FF, tidigare allsvensk även i IFK Norrköping och Malmö FF och en gudabenådad lirare. Jag letade om jag inte hade någon bild på Pligg på min blogg och hittade den här från 2010. Och visst ser man likheten? Nästan samma steg, ju. 
En snabb forskning visade också att Pliggs pappa heter Göran och att han spelat juniorfotboll i ÅFF, därav steget. I onsdagens Corren stiger han in på Åtvidabergssidan. I den här bloggen klev han in redan i går. Och nu i kväll. Hej, Göran. Hej, Kristian.

Inga kommentarer: