fredag 10 februari 2017

Ännu en gång på Bjällbrunna

 Bild: Jörgen Auer
Hade åter ärende till Bjällbrunna i Norrköping i dag.  Så jag tog en morgonpromenad dit efter att ha övernattat hos mamma på Lida kullar. Väl på gården lämnade jag några tidningar i Ebba Schenholms postlåda (som jag lovat) innan jag mötte en gammal klasskompis från gymnasiet på De Geerskolan. Ewa Wramstig, numera med ytterligare ett efternamn, Malm - och hennes man Rolf. De bor i Mellangården.
 
 Bild: Jörgen Auer
Det var roligt att träffas, sa jag och beredde mig på att fortsätta min promenad efter att först ha fått lov att fotografera dem. Ska du inte se när vi tar ut hästarna, undrade Ewa och Rolf som tydligen brukar göra det varje morgon åt Stall Bjällbrunna. Visst. Det är klart att jag vill se det.

Bild: Jörgen Auer
Som sagt var: det är klart att man vill se det. Men vill hästarna se mig?

Inga kommentarer: