tisdag 7 februari 2017

Har jag sett Vetagärdet så?

 Bild: Jörgen Auer
Tog en promenad i förmiddagssolen. Gick bland annat grusvägen över Klämmestorps gård, mellan travet och Veta kyrka. Långt där framme såg jag Mantorpsbebyggelsen på Vetagärdet. Hur många gånger har jag gått den vägen? Tusen? Troligen. Ändå tyckte jag mig inte ha skådat just den här vyn tidigare.

 Bild: Jörgen Auer
Jag gav mig in mellan stenblock och grenar och såg Klämmestorpsskolan. Ja, men här har jag nog stått någon gång, men i en annan årstid. När det inte var snö i luften.

Bild: Jörgen Auer
Snöandet fortsatte. Inte ymnigt. Bara fortsatte. Solstrålarna klämdes av molnen som vore de blixtar och slog ner i vattentornet på andra sidan åkern. Grusvägen var isig. Jag knep med såväl lår som tår för att inte halka.
Undrar vad resten av dagen har att bjuda på, var en av mina tankar. Då.

Inga kommentarer: