torsdag 23 februari 2017

Mina bidrag till Mera Linköping

 Ur Mera Linköping 21 februari
Så här såg förstasidan ut på senaste numret av Mera Linköping, bilaga till Corren, som kom ut i tisdags 21 februari. Stora bilden på Nora Lööv och Cloettaboden i Gamla Linköping är min.

 Ur Mera Linköping 21 februari
Så här presenterades min serie Gatuliv i samma nummer. Reportaget finns också att läsa i NT-bilagan Mera Norrköping. Den här gången var det dags för Tunnbindaregatan. Bilderna är inte riktigt lika mörka i papperstidningen, men eftersom jag inte har tillgång till den så har jag fotograferat av E-tidningen Mera Linköping från min datorskärm.

Ur Mera Linköping 21 februari
I samma nummer skriver jag även den här krönikan som handlar just om Gatuliv i "tvillingstäderna" Linköping och Norrköping. I serien besöker jag gator med samma namn i de båda kommunerna. Allt som allt finns ett 45-tal med samma namn och jag har hittills besökt drygt ett tiotal. Jag kommer nog inte att besöka och skriva om samtliga, men det borde kunna bli några reportage till. Året ut, kanske.

Inga kommentarer: