torsdag 2 februari 2017

Från Kisa till Väderstad

 Bild: Jörgen Auer
En bild från Kisa, i går onsdag. Där bortom, söderöver, ja runtom står Kindaskogarna och bergen. Så här års, i alla fall i år,  i avsaknad av snö både tysta och mörka, kalla.

 Bild: Jörgen Auer
I en spegel på Kyrkstigen nedanför kyrkan syns ändå Kisa kyrka och delar av Kyrkstigen upp mot Ulrikagatan.

 Bild: Jörgen Auer
Utanför Kisa, på väg hem, ser vi en grupp rådjur. Det är vid Ycke gård de planerar att ta sig över vägen, men vid vår åsyn vänder familjen och tar sig in i skogen på nytt.

Bild: Jörgen Auer
Men det här är inte Kisa. Det är inte ens onsdag. Utan i stället torsdag och Väderstad. Vi var på väg till Ödeshög och stannade för att äta sen lunch på Väderstad Centralkrog. Ah! Så gott! Precis som alla andra gånger jag har ätit här. Kan verkligen rekommenderas.
Men nu är det kväll. Vad kan stå på mitt schema? Tja, Antikrundan kl 20 och Samtidigt i Hofors kl 21.
Mer? Ja-a, eftersom jag sitter vid datorn just nu, vid 19-tiden, så blir jag väl kvar här till de antika godsen pockar på uppmärksamhet. Det betyder att jag tittar in till Facebook och kanske även hinner med lite efterforskningar på nätet av släktingar och andra. Kanske leder det någonstans.

Inga kommentarer: