lördag 23 september 2017

In i dimman bara


 Bild: Jörgen Auer
 Dimman låg tät över stora delar av Östergötland i morse. Gör så än? Här började min morgonpromenad i Mantorp. Jag kunde i alla fall se var jag gick, och de närmaste träden.

Bild: Jörgen Auer
Egentligen behöver jag väl inte säga så mycket mer än att det var få människor som syntes till. Två såg jag.

Bild: Jörgen Auer
Men de andra var kanske någonstans där ute?

 Bild: Jörgen Auer
 En rosa tröja hade jag som riktmärke några hundratals meter. Innan den försvann in i tjockan någonstans bortom Veta kyrkogård. Härifrån fick jag klara mig själv, bäst jag kunde.

Bild: Jörgen Auer
Jag kunde. Men så ljusnade det också något. I alla fall vid Klämmestorps IP.  Och nu är dagen här på riktigt. Jag har tittat igenom mina bilder, tagit upp de här i photoshop och snyggat till dem något. Klockan är strax tio. Kom lördag.
Åkte till Kisa och såg det gamla lokstallet och klev ombord på bilvagn 25. Men det sparar jag till ett annat inlägg. Från stallet åkte vi i stället ut till landet, Bäckhult vid Drögen, någon timme. Det var blött.

Bild: Jörgen Auer
Blött och småregnigt, disigt och allmänt tråkigt. Men ändå stärkande på nåt sätt. Så nu är jag stark.

Inga kommentarer: