onsdag 13 september 2017

Nu vet jag, Williamsson!

Bild: Jörgen Auer
Det händer att jag undrar över trafikanterna. Vem kör den där bilen? Var bor han? Var bor hon? De där två i den där Forden, hör de ihop? Är de gifta? Bara vänner? Ja, ni förstår.
När jag ser en långtradare undrar jag alltid var den kommer ifrån. Som den här jag såg i Ullevirondellen i Linköping i går. Williamsson. Har jag aldrig sett, sa jag till mig själv. Hemkommen googlade jag och fann att företaget Oy Axel Williamsson hör hemma i Vasa, Finland och är ett av Finlands äldsta transportföretag, grundat 1952. Hemsida här
På sin hemsida skriver företaget: "Inget uppdrag är för stort, svårt eller farligt för oss."
Om det här besöket i Linköping var farligt eller inte har jag inte den blekaste aning om. Men numera vet jag vad Williamsson är och var företaget hör hemma. Omsättningen låg 2013 på 9, 5 miljon euro och antalet anställda var samma år 37.
Kolla gärna den coola videon från Williamsson.

Inga kommentarer: