torsdag 26 juli 2018

Bullerby Cup, kanot och bad

Bild: Jörgen Auer

Dessa fantastiska kvällar. Vad har vi gjort för att förtjäna dem?
Ja, det kan man undra. 
Dagen har varit väldigt varm, för varm. I Bäckhult visade vår termometer 33 grader som mest och det är i mesta laget. Årets hittills varmaste dag? Men nu, när kvällen är här är det svalt och skönt. Mycket kanske för att jag precis har varit och badat i en Drögensjö som visar 27.5 grader. I ett sådant vatten njuter man gärna lite längre än vanligt. Jag var nog i 20 minuter, tror jag. 

Bild: Jörgen Auer

I morgon fredag hoppas jag på lite svalare väder än i dag. Ett besök på Bullerby Cup i Vimmerby var nära att smälta ner mig till tennsoldat. Så jag såg bara en enda match (P10: Hultsfreds FK-BK Ljungsbro 4-2) innan jag återvände till Bäckhult och en kanotfärd på sjön. Underbart är bara förnamnet på en sådan båtresa som innehöll inte mindre än fyra badstopp.

Bild: Jörgen Auer

Inga kommentarer: