tisdag 17 juli 2018

Jag har hittat nyckeln

 
 Bild: Jörgen Auer
Jag har låst in mina sommarbilder och tappade bort nyckeln. Nu har jag hittat den.

 Bild: Jörgen Auer
I gömmorna såg jag barnbarnen leka. De sprang och de sprang. När de inte badade, vill säga. Eller läste.

 Bild: Jörgen Auer
Jag såg en fjäril så skön.

 Bild: Jörgen Auer
Och ännu en.

 Bild: Jörgen Auer
Solen var på skaparhumör.

 Bild: Jörgen Auer
Som sagt.

 Bild: Jörgen Auer
Även månen ville vara med och leka. "Kom och ta mig om du kan."

Bild: Jörgen Auer
Barnbarnen lekte i vattnet både då och nu, dag som kväll. Sommaren 2018 verkar inte ha något slut. Värmen både plågar och njuts. Vi är bara i mitten av juli.

Bild: Jörgen Auer
Men snart mörknar det. Augustinätter brukar bli svarta. Och hur blir hösten efter en rekordvarm sommar? Regnig? Stormig? Fortsatt varm? Ingen vet säkert. Utom jag. Jag vet att jag har hittat nyckeln.

Inga kommentarer: