fredag 20 juli 2018

Jag gillar Motala en gång till

Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag, då? 
Motala. Inget längre besök. Men ändå ett besök. Jag säger som jag gjort förut här i bloggen: jag gillar Motala. Där finns så mycket som är vackert. Nej, alldeles underbart. Det mesta av det har med vatten att göra. Med Vättern, förstås, med Göta kanal och Motala ström, men också med Boren. 

Bild: Jörgen Auer
Fast i dag höll jag mig till Vättern.

Bild: Jörgen Auer
Efter att ha skådat såväl stora som små båtar drog jag ut till Råssnäs för att bada. Skönt! 
Efter det åkte jag hem. 
Nån gång ska jag ta mig tid att titta mer på hus och utformningen av stan, men av det man ser från bilen måste jag tillstå att det blir plus även för det.
Många bor bra i Motala som verkar fint planerad. Här borde vara lätt att trivas. Inte minst med tanke på fritidsutbudet och närheten till så mycket vatten.

Bild från SVT
Kvällen ägnade jag inte åt Motala och inte åt vatten, utan friidrott och Diamond League från Monaco. Mycket fina tävlingar med ett suveränt världsrekord av kenyanska Beatrice Chepkoech på damernas 3000 meter hinder. Bilden visar dock några andra löpare, nämligen manliga 200-meterslöpare, med vinnaren Noah Lyles till höger.


Inga kommentarer: