söndag 29 juli 2018

Silverstreckat?

 Bild: Jörgen Auer
Först i söndagens bildkavalkad kommer en grann fjäril. Vilken art det är som hälsar på i Bäckhult vid Drögen är jag osäker på. Men nog är det väl en pärlemorfjäril. En silverstreckad sådan, är min gissning.

 Bild: Jörgen Auer
Jag gillar att flänga omkring i vårt fagra län av olika anledningar. Här stannar jag till i Motala och tarq bilden vid Långspångsgatan. Långt borta ser jag radiomasterna vid Rundradiomuseet.

Bild: Jörgen Auer
Jag håller mig kvar i Motala och tar den här bilden från höjden intill Förskolan Kärrbacken. Fint, tycker jag som gillar Motala allt mer.

Bild: Jörgen Auer
Avslutar med mobilkamerabild. Ett rådjur tittar vaket på mig någonstans i närheten av Normlösa, tror jag. Eller mellan nämnda ort och Fornåsa. Jag minns inte riktigt. Tänk om man kunde lägga på minnet allt man ser! Vilken lycka! Och vilken oerhörd trängsel i huvudet. Som ju ändå har fullt upp.Varje dag. Otroligt!

Inga kommentarer: