torsdag 19 juli 2018

Massage och lent vatten

 Bild: Selfie

Jag blev lite trött i dag. I Motala var jag. På lasarettet. Jag var anhörig. 
Snabbt som attan togs den sjuka om hand och jag kände mig aldrig orolig eftersom all inblandad personal var så proffsig.
Plötsligt kom en överläkare och undrade om jag ville ha kaffe. Det ville jag. Sen visade han mig till anhörigrummet. Där satte jag mig i en massagestol och blev sittandes över en timme och är nu så välknådad att barnbarnen kallar mig Degen.

Bild: Jörgen Auer

Hemkommen fick jag frågan om jag inte ville följa med på ett kvällsdopp. Visst, var då någonstans?
Nederlösabadet. Du måste följa med för jag kommer inte ihåg riktigt hur man kommer dit, sa en badsugen dotter som inte badat i Nederlösa (Svartån) på 20 år.
Jag visade vägen. Vi kom fram och hoppade i. Två barnbarn jublade direkt: vilket skönt vatten! Det är alldeles lent!
Sannerligen säger jag eder: detta vatten är lent och påminner om att sova på sidenlakan.
God kväll, god natt och sov gott.

Inga kommentarer: