tisdag 28 april 2020

Mötte Trygve i dag

Bild: Jörgen Auer

Nej, nu är det på tiden för en bil igen i min allt annat än lättföljda serie "Trailers på svenska vägar". Den här gången har det blivit dags för Trygve Bengtsons Åkeri. Jag träffade på bilen vid Preem i Mantorp och stannade naturligtvis till en stund för att föreviga synen. 
Trygve startade verksamheten 1981 med en bil och i dag har företaget ett 50-tal bilar. Det kan man läsa på Facebook. Någon hemsida har jag inte hittat, men det går ju lika bra med FB, I huvudsak kör man skogsprodukter, dock inte timmer.
På allabolag.se står att läsa att Trygve Bengtson för 2018 hade en omsättning på 146 miljoner kronor och hade 55 anställda.
Trailers på svenska vägar kom till för att jag för ett par år sedan blev varse hur otroligt många bilar och företag det finns i transportbranschen och som åker omkring på svenska vägar. Jag blev nyfiken och ville ta reda på var företagen kommer ifrån. I Trygve Bengtsons fall är det ju lätt: det står ju på bilarna - Sölvesborg.

Inga kommentarer: