söndag 19 juli 2020

Ljus början, mörkare slut

 Bild: Jörgen Auer
Söndagen började tidigt för min del. Strax efter 05 nånting var det besök på utedasset. Därifrån noterade jag solens uppgång bredvid den 1929 byggda ladugården i Stora Bäckhult.

 Bild: Jörgen Auer
Jag gick ner till sjön och bara satt där. Njöt av tystnaden och drog djupa andetag. Det var som en yogastund, eller besök i ett tomt kyrkorum.

 Bild: Jörgen Auer
Ja, bättre ändå. Och hela söndagen förflöt ungefär i samma stil i Östergötland. Det blev en lång yogastund med många tankar som svävade fritt i universum. Somliga av dem svävar ännu.

 Bild: Jörgen Auer
Men orosmolnen tornade upp sig, slog sig samman och himlen blev allt mörkare på kvällen. Kvavt blev det också. Det var nåt på gång.

 Bild: Jörgen Auer
Som sagt.

Bild: Jörgen Auer
Och till sist kom ovädret med regn och åska. Men inte fullt så mycket regn och dunder som jag förväntade mig. Men mörkt blev det.

Inga kommentarer: