torsdag 16 juli 2020

På långpromenad i Kinda

 Bild: Jörgen Auer
Kardborrar är tydligen populära. Här är det ju minst fyra insekter som visar intresse. Precis som jag, således. Fast det var nog bara jag som visste de av människor påhittade namnen på var vi befann oss. Mellan Mjölsefall och Öknehult i Kinda kommun. Jag var på långpromenad med Susanna Thunholm och Martin Andersson. Hur långt vi gick? Tja, så där en och en halv mil.

 Bild: Jörgen Auer
Den här bilden är tagen i närheten. Men mer åt Fagerhult till, fast på stora vägen. Bakom skymtar naturreservatet.

 Bild: Jörgen Auer
Fagert så det förslår, eller hur? Bilden är från Bäckhult vid Drögen och tagen i morse innan solen kom. Just det! Varför återvände jag inte och tog en ny bild i solskenet?

 Bild: Jörgen Auer
Det här är också innan solen lät sina strålar värma oss i dag. Backen leder ned i Staviken.

Bild: Jörgen Auer
Och det här är första skymten av Bäckhult när man närmar sig detta sommarparadis. 
Vad? Vattnet? Jo, ganska varmt. Jag glömde kolla temperaturen, men frös absolut inte. Jag gissar på 20. Lovar att kolla. Det visade sig vara - 20.

Inga kommentarer: