måndag 27 juli 2020

Några trevliga bilder

Bild: Jörgen Auer
Nej, de här soliga bilderna är inte från i dag, söndag. Även om de mycket väl kunde ha varit det eftersom förmiddagen var så solig. Däremot är de från lördagen då jag gjorde några förflyttningar.

Bild: Jörgen Auer
Ja, jag är medveten om att jag fotat den här gamla transformatorstationen (jag tror att det heter så) förut. Den står mellan Spångsholm och Gottlösa och jag finner den så vacker. Särskilt nu när den står så stolt i sin gröna skrud och spanar ut över slättlandskapet. Eller försöker den gömma sig? 

Bild: Jörgen Auer
Och där borta skymtar Mjölby. 

Bild: Jörgen Auer
Mjölby ja, så här fin och grann står Sparbankshuset mitt i stan vid torget.

Bild: Jörgen Auer
Ännu blommar blåklint, men blåare än så här har jag sällan skådat den. 

Bild: Jörgen Auer
Blåklint och prästkrage trivs ihop och är så fina tillsammans.

Bild: Jörgen Auer
Fina tillsammans är även de här två fyrbeningarna. Eller hur? De finns i Mjölby kommun, de också.

Inga kommentarer: