söndag 5 juli 2020

Norling vann högsta klassen

Bäst att jag säger det direkt: nej, jag var inte på Mantorptravets multiarena under söndagen för att titta på Motala Ryttarförenings hopptävlingar.
Men jag har Facebook och vet lite om hur det gick och jag följer också en hel del tävlingar via Equipe On Line.
Så jag vet förstås att Mantorpsryttarnas Katrin Norling vann högsta klassen, en 1.30 med sin fina Fernando-Ukato.
Där kom Jonna Friman Hocke från Svarttorps RS tvåa på Heaven och Mjölbys Jennipher Hellqvist trea med Tingeling.
Tina Andersson från Equality Riders vann en 1.20 med Remy Demi före Susanna Esping, Melodi R, från Rappestad.
Malin Möllerfalk, Linköpings FK, tog hem segern i en 1.10 med Diamant H.
Bland annat.
Och efter tävlingarna tycker jag fortfarande att Nafnaf Van Het Prinsenbos som reds av Norrköpingstjejen Matilda Pettersson (Bjärby) är ett fantastiskt namn. Även om det är långt att skriva.

  •  Ja, jag tycker om Tingeling också.

Inga kommentarer: