torsdag 16 december 2021

Det är ju rena våren!

Bild: Jörgen Auer
Märkligt väder. Åtta plusgrader. Rena våren, ju! Det ser vårligt ut, också. Så en tur till skogen är inte fel.

 
Bild: Jörgen Auer
Herrberga kyrka såg ut att vilja ha besök, men jag stod och velade en stund innan jag valde... Linköpingshållet. För däråt är ju hemma, från Öjebro sett.

Bild: Jörgen Auer
Hemma på Uljeberg var det nya hästar på spåret. Nya mot paret som nyss tränades. Men det kan vara svårt att se vilka hästar det är och vilka som kör. Men jag tror att det här är Jessica och Jesper.

Bild: Jörgen Auer
Och solen fortsatte skina medan jag satt inne och såg på skidskytte. Fast en bild kunde jag väl åstadkomma på solnedgången? Jo då, här är den. Nu? Nu ser jag på Knutby i fyran. Och hostar. Går den där jädra hostan aldrig över? Två veckor nu. Nästan lika märklig som vädret. Ja, den liknelsen tror jag på. När vädret stabiliserar sig på minussidan igen på söndag eller måndag, ja då är nog hostan borta.

Inga kommentarer: