söndag 19 december 2021

I skuggan av Musikhjälpen

Bild: Uljebergs presstjänst
Jag kände mig skuggad i dag och det var jag också. Av ett träd.

Bild: Jörgen Auer
Bakom detsamma tog jag skydd för att själv skugga, men inte störa pågående travträning. Stefan Dahl körde. Hästens namn vet jag inte.

Bild: Jörgen Auer
Men kanske är det en framtida storvinnare. I så fall ska jag be att få återkomma med namnet. I dag nöjde jag mig med att se löpsteget på avstånd och från lite av bakhåll. Det såg lovande ut.

Bild från Svt
Mer än lovande var sista dagen av Musikhjälpen. Programmet som den gångna veckan har samlat in pengar för att kunna motarbeta barnarbete runt om i världen har sänts från Norrköping i år och har varit precis så kärleksfyllt som man vill att det ska vara. Många bra artister har gästat den på Gamla torget uppställda glasburen och torget har varit välbesökt av Norrköpingsborna som bör vara glada och stolta över all gratis PR staden fått genom programmet. För egen del har jag aldrig tidigare sett så mycket av programmet som i år, kanske för att jag är född och uppvuxen just i Norrköping.
När Musikhjälpen avslutades i går efter 144 timmars sändning kunde man räkna in över 54 miljoner kronor. Stort.    

Bild från Svt

Inga kommentarer: