måndag 27 december 2021

Vacker dag och hockeynatt

Bild: Jörgen Auer

En sån dag! Dock var jag tyvärr inte ute i det vackra vädret så länge som jag borde ha varit. Jag menar, vad är det för mening med tillvaron om man inte tar chansen och gästar naturen när möjligheterna finns? Men i dag var jag lite trött efter julen och satt mest inne och funderade. Det blev bara en timme utomhus.  Men den timmen höjde min dagsranson livskvalitet.

Bild: Jörgen Auer

Vad jag gjorde? Tog en lugn promenad på den lilla höjden (åsen) vid Uljeberg. Visst var det lite kallt, särskilt kännbart när jag tog av mig vantarna för att fotografera. Naturligtvis blev det några hästbilder. Jag har ju hästar så nära och ser dem varje dag. I övrigt andades jag frisk luft, strövade omkring en stund på fornminnesområdet och funderade över allt och inget. Mest inget antar jag eftersom ingen av funderingarna finns kvar i minnet. Sen gick jag ett varv på Uljebergs travspår som avslutning.

Bild: Jörgen Auer

Inkommen igen läste jag lite. Och löste. Såg travträning på andra sidan häcken. Samt slötittade jag på tv. Några engelska par sökte ny bostad på landsbygden, Indiana Jones sökte nåt i Egypten och kommissarie Barnaby sökte mördare. Sen såg jag Tyskland-Finland i JVM-hockey och under natten Sverige-Ryssland. 
Den sistnämnda matchen ser jag på när jag skriver det här. Kul match.

Inga kommentarer: