onsdag 29 december 2021

En dag att minnas

 Den här dagen, onsdag 29 december 2021 kommer jag att komma ihåg. Jag ska nämligen på tjocktarmsröntgen i Motala i morgon och har inte fått äta nåt i dag. Jo, en vit brödskiva och ett ägg i morse. I övrigt dricker jag bara och det i sådana mängder att jag aldrig tidigare druckit så mycket på en dag som i dag. Två deciliter i timmen.

Men vänta nu! Drack jag inte nån liknande mängd när Rolle Ahle och jag tävlade på herrgårn i Ryd om vem som kunde dricka flest öl? Och hur var det den där gången i Västervik i lumpen?

Så tråkigt det är att inte få äta. Jag är godissugen. Jag ser nåt på tv som jag just nu glömt vad det är, det är reklampaus.

I morn eftermiddag ska jag köpa en massa godis. Nej, bullar tror jag. En riktig gofika. Kanske köper jag mig en kebabtallrik också. 

Men jag ska inte inta mer laxermedel.

Inga kommentarer: