lördag 18 december 2021

En dag som växte

Bild: Jörgen Auer
Så här såg det ut när jag tittade ut i morse. Vackert, sa jag högt och en röst inom mig svarade: jag håller med. 

Bild: Jörgen Auer
Och dagen växte sig fram så som vackra dagar plägar. Solen vräkte på för fullt och såväl djur som människor och växter trivdes. Säkert insekter också. Allt och alla. Vi log tillsammans.

Bild från TV6
På teve såg jag skidsprint från Dresden och kunde glädja mig åt svensk dubbelseger. Maja Dahlqvist tog sin fjärde raka seger i världscupen och lika glädjande var att en annan favorit, Jonna Sundling var tillbaka efter handskada och tog en andraplats. Inte undra på att hon var glad.

Bild SvT
Lika glädjefyllt var det att se skidskytte från Frankrike och att där se Elvira Öberg ta sin första världscupseger. Grattis, säger jag till henne och skickar ett grattis även till storasyster Hanna Öberg som blev trea i en spännande tävling. Båda systrarna på pallen, således. Härligt! Fransyskan Julia Simon kom tvåa och kan få ett grattis, hon också.
Nej, nu tror jag att jag tar en promenad till. Dagens andra. Och dagen har inte växt färdigt än.

Inga kommentarer: