lördag 5 mars 2022

Carmeltrans från Lublin

Bild: Jörgen Auer

Carmeltrans, var kan den bilen höra hemma? Nyfiken som jag är tar jag förstås reda på det och utökar min serie Transport på svenska vägar med detta polska transportföretag. Hemma för Carmeltrans är Lublin sydöst om Warszawa. Hemsidan carmeltrans.com säger att verksamheten består av transport, spedition och inhemsk och internationell logistik.
Några siffror får man veta där också: företagets 50 lastbilar (Volvo och Scania) rullar 7 200000 kilometer årligen och transporterar 30 000 ton. Företaget har slutfört order med 4355 olika företag.
Enligt dnb.com (Dun & Bradstreet) har Carmeltrans 24 anställda och omsätter 1,05 miljoner US-dollar.

FOTNOT: Transport på svenska vägar har till dags dato presenterat 170 företag från när och fjärran. Serien kom till blott och enbart för att stilla min nyfikenhet på var alla lastbilar och långtradare vi ser på vägarna hör hemma någonstans. Jag har inga avsikter att avslöja lagbrott och oegentligheter utan vill endast ha reda på var företagen hör hemma och om möjligt även få reda på hur många som är anställda där samt hur stor den ekonomiska omsättningen är.
 

Inga kommentarer: