söndag 20 mars 2022

Fotboll, Nato och älg


Bild: Jörgen Auer
Besökte Uppsala lördag/söndag och umgicks med dottern Rebecka med familj. Både igår och i dag blev det fotboll att titta på eftersom barnbarnen William och Vera båda hade matcher. Bilden är från dagens promenad innan Veras match.

Bild: Jörgen Auer
Sen bar det iväg till Stockholm där jag var bjuden på lunch hos Claes Månsson i Larsberg på Lidingö. Även min systerson Richard Månsson var där. Då hände det sig att 13 örlogsfartyg från Nato smög förbi. Mäktigt.

Bild: Jörgen Auer
På hemvägen valde jag att åka över Jönåker och Kvarsebo. Såg den här älgen stå och överväga om det var läge gå över. Det var det inte.  Men den stod snällt kvar medan jag stannade för att föreviga den. När jag körde igen såg jag att den hade en kompis i skogen och att de verkade springa bort från vägen.

Bild: Jörgen Auer
Efter det stannade jag en gång till. Var ju bara tvungen att fota Bråviken i sol. Underbart.

Bild: Jörgen Auer
Hem till Uljeberg, Mantorp kom jag lagom som solen bestämde sig för att ta farväl. Hej då solen, vi ses i morn.

Inga kommentarer: