tisdag 22 mars 2022

Som jag ser ut

Bild: Selfie

Jaha, livet förändras.  Ibland från dag från dag. Tisdag och onsdag ser jag till exempel ut så här.Detta för att cytostatikabehandlingen började i morse.
1 februari opererades en tumör i tjocktarmen och nu är det alltså dags för cytostatika var 14:e dag i sex månader för att söka hejda metastaser att få fäste.
I samband med operationen fick jag en tillfällig stomi, den ses till höger på bilden och ska tas bort när behandlingen är över är det sagt.
Det blå fodralet tillhör en pump som ingår i allt det paketerade på kroppen och om jag fattat rätt så ska det tas bort på torsdag för att sen kopplas in/på igen efter nästa behandling om 14 dar.
Så ska det fortgå i sex månader.
Det lär bli en varm och svettig sommar. 
Därför ser jag fram mot hösten och vintern och förhoppningsvis ett liv utan cytostatika och tumörer.
Ännu mer ser jag fram mot ett fint 2023.
Går det i stället åt helvete så gör det. Jag har levt ett roligt och skönt liv och vill helst fortsätta med det. Tänk så mycket jag har sett och så många människor jag träffat. Helt otroligt!
Det måste jag göra nåt åt.
 

Inga kommentarer: