söndag 6 mars 2022

Vadstena och tv-soffan

Bild: Jörgen Auer

Efter en hel förmiddag med Vasaloppet besökte jag vackra Vadstena denna vackra dag och ville naturligtvis ha med Vättern på några bilder. Det var ju liksom idén bakom resan: att se Vättern. I Mantorp där jag bor finns inget vatten. Jo, en damm.

Bild: Jörgen Auer

Jag gick längst ut på piren i Vadstena. Märkligt nog var det bara jag som gick just där. Borde inte en så skön promenad vara  proppfull med folk? 
Men skenet bedrar. För visst såg det varmt och skönt ut, men jag tyckte det blåste kallt.

Bild: Jörgen Auer

Därför var jag därute bara i en halvminut innan jag vände om. 
 
Bild: Jörgen Auer

Och sökte lite vindskydd inne bland husen.

Bild: Jörgen Auer

Det finns mycket att upptäcka i Vadstena. Fast det visste jag förstås sedan tidigare besök.

Bild: Jörgen Auer

Men nästa gång får det gärna vara tio grader varmare och ingen blåst.

Bild: Jörgen Auer

Och Vättern finns säkert kvar och bjuder på skönhetsupplevelser.

Allt för Sverige

På kvällen blev det tv-soffan igen och jag såg finalen i Allt för Sverige och gladdes bland annat över de här tre amerikanernas vänskap. Och förstås över att få följa med vinnaren Erica på släktkalas i Uppsala.
Jag följde upp med The Sinner och den utmärkta norska serien Lykkelandet. Ja, jag hann allt med lite Morden i Midsomer och Unge kommissarie Morse också innan det blev läggdags.

Inga kommentarer: