lördag 19 mars 2022

Solens uppgång i Alvik

Bild: Jörgen Auer

Alla bilder i det här inlägget är tagna i Alvik, Stockholm under lördagsmorgonen. Vilken morgon!

Bild: Jörgen Auer
 

Jag menar: vilket håll man än bestämmer sig för så nog sjutton går det att hitta intressanta vyer.


Bild: Jörgen Auer

Så intressanta vyer att det nog inte behövs flera ord i detta  inlägg.

Bild: Jörgen Auer

Bilderna talar till oss ändå, eller hur? Men har man varit verksam som journalist i hela sitt yrkesliv så går det förstås inte att vara ordlös.

Bild: Jörgen Auer

Därför får det bli några ord om soluppgång också. Att se solen gå upp är en ynnest att buga för. 

Bild: Jörgen Auer

Och se här så fin utsikt det är över restaurang Sjöpaviljongens läge vid Tranebergs strand.

Bild: Jörgen Auer

Här är Sjöpaviljongen ur lite annorlunda vinkel. Jag förstår att det måste vara fint att sitta ute och äta här i vår och sommar.

Bild: Jörgen Auer

Skulle jag mot förmodan bosätta mig i Stockholm så skulle det kanske vara lyckat med en lägenhet just vid Mälaren i Alvik.

Bild: Jörgen Auer

Summa summarum: jag tycker verkligen om Alviks strand och Tranebergs strand. Och ni på Sjöpaviljongen! Räkna med att få se mig igen.

Inga kommentarer: