lördag 28 maj 2022

Blommorna och jag

Bild: Jörgen Auer
Jag vet inte mycket om blommor. Men jag tycker att de flesta är väldigt vackra. Därför bestämde jag att jag måste piffa upp lite i trädgården. Perfekta rabatten för det fanns framför förrådsboden där jag redan förra året planterade blommor. Dock bara på halva utrymmet. Nu hela. 

Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis blev det med min favorit Stjärnöga i olika färger. Isbegonia därtill. Jag blev nöjd och hoppas att eventuella gäster tycker detsamma.

Bild: Jörgen Auer
Mitt oväntade intresse för blommor resulterade i dag i den här buketten, plockad på en promenadrunda på Uljebergs säteri, Mantorp.  Appen Google lens berättar för mig att det är åkerviol (de vita och även ljusblå blommorna) samt rödblära (det senare ställer jag mig dock tveksam till och ska forska vidare i ärendet). 

Bild: Jörgen Auer
Fin solnedgång i kväll. I alla fall från mitt sovrumsfönster.

Bild Från TV4
Och Real Madrid vann Champions League efter 1-0 mot Liverpool. Grattis!


 

Inga kommentarer: