måndag 23 maj 2022

Rolig dansk hockey

Bild: Jörgen Auer

Bästa med måndagen? Tja, vädret kanske. Naturen förstås. Den är alltid bäst. Gärna ser jag också nåt mer, som människor eller djur. Så i dag blev det travhästar igen. Jag bor ju så att jag har travhästar alldeles inpå knutarna.

Från TV10

Dagens roligaste var Danmarks första VM-seger någonsin mot Kanada i ishockey. 3-2 efter en smått fantastisk kämpamatch och uppoffrande försvarsspel. Jag njöt faktiskt. Det är nästan alltid kul att se favoriten falla,  så länge favoriten inte är Sverige, vill säga.

Bild: Jörgen Auer

Dagens tråkigaste: en död grävling längs med E4-an, nära Rasta, Mantorp. Uppenbart hade den inte hunnit över vägen.
Måndagen var en riktig sjukdag, fastän jag kände mig pigg och frisk. Jag hade nämligen dubbla sjukhustider: 10:30 var det besök på Mag/tarmmottagningen i Motala och 13:00 på Kirurgmottagningen  på US i Linköping för att kolla min stomi.
Jag sa som det var att jag känner mig otroligt pigg och fick på båda ställena svaret: ja, du ser då väldigt pigg ut.
Tack för det.

Inga kommentarer: