måndag 16 maj 2022

Ute efter färgerna

Bild: Jörgen Auer

Vad jag tänker på? Allt mellan himmel och jord. Sverige, men också Ukraina. Och raps, förstås.

Bild: Jörgen Auer

När jag tog den här bilden tänkte jag bara att jag ville ha en annorlunda kvällsbild och att färgerna var fina tillsammans.

Bild: Jörgen Auer

Här tänkte jag på att fönstret var (och är) smutsigt. Och så tänkte jag färger igen. Samt på att tredje perioden av VM-matchen i hockey mellan Finland och USA nog hade börjat. 

Bild: Jörgen Auer

Så här dags var den där matchen slut. Finland vann med 4-1. Men hur många bryr sig om hockey-VM i mitten och slutet av maj?Okej, jag tittar gärna. I morn tänker jag se Sverige-Storbritannien.
Övrigt av vikt i dag. Svensk ansökan om medlemskap i Nato kommer allt närmare. Men nu vill token Erdogan i Turkiet stoppa den. Fortsättning lär följa. 

Inga kommentarer: