lördag 21 maj 2022

Mycket gult och tv

Bild: Jörgen Auer
Heja Schweiz! Ja, jag tillhör den skara som tittar på hockey-VM. Och från lördagens matcher minns jag bäst Schweiz fina seger 6-3 mot Kanada. 
Visst Sverige spelade också, men blågult förlorade överraskande mot USA. Illa. Men matchen var ganska bra.

Bild: Jörgen Auer
Vad gjorde jag i övrigt av dagen? Mycket tv blev det, mycket idrott. Jag såg även friidrott, Diamond League från Birmingham. Och naturligtvis damfinalen i Champions League där Lyon enkelt besegrade Barcelons med 3-1.
Jag såg andra program också, Unge kommissarie Morse och långfilmen The Departed med en imponerande rollista. 
Och så gick jag fyra varv på Uljebergs travspår som jag nu kontrollmätte till 1570 meter. Samt bländades jag av allt det gula omkring mig, bländande trots att solen inte visade sig.

Bild: Jörgen Auer
Tre rapsfält mellan Uljeberg och Viby var så fina att jag nästan började gråta. Och de var lika gula och fina under samtliga varv.

Bild: Jörgen Auer
När inte solen skiner så blir rapsfälten mörkgula, men även det är en snygg färg, tycker jag. Vad tycker du?

Bild: Jörgen Auer
Hästarna i hagen, som vanligt och min bostad inbäddad i grönska. Så fint!
Jag drog ett par djupa andetag och inandades livet. Det luktade raps, häst och kor. En lantlig mix. Och jag gillar den.


Inga kommentarer: