onsdag 18 maj 2022

Härlig stund i Motala

Bild: Jörgen Auer
 Vad Motala är vackert! Rättare sagt är det nog vattnet och omgivningarna som står för skönheten.

Bild: Jörgen Auer
Extra fint är det när solen skiner som i dag. Vättern höll sig lugn, i alla fall så här stadsnära som Råssnäsudden dit jag begav mig efter god lunch på Vänner & vin.
 
Bild: Jörgen Auer
Alltså: det är för mig ren njutning att promenera så nära Vättern. Det går till och med att på fler än ett ställe att ta sig ut en liten bit i vattnet på stenar. Härligt!

Bild: Jörgen Auer
Äh, bilderna talar för sig själva. Håll till godo!

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer

Jag passade på att titta till restaureringen av Motala kyrka också.

Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis kunde jag inte låta bli att ta en bild på Motalabron. Det tar jag nära nog varje gång jag är i Östergötlands sjöstad.

Inga kommentarer: