onsdag 4 maj 2022

Lugn dag som slutade kvalfyllt

Bild: Jörgen Auer

Livet i dag? Tja, inget vidare. Medicinabstinens, skulle jag vilja kalla mitt tillstånd. Men varför lägga så mycket tanketid på det? Glöm det och gå vidare.
Vilket jag hade tänkt göra i dag. Gå vidare. Gå, långpromenera.
Men det blev bara den korta promenaden till postlådan i dag också.
I morn blir det längre.
Övrigt? Jag fick besök av Britt och Bengt Thunholm. 
Mer? 
Inget. 
Jag läste den utmärkta barn- och vuxenboken Nyfiken på hus av Karin Schönmeyr Elfström och Kristina Alfonsdotter.
På kvällen såg jag den sjätte kvalmatchen till Shl mellan Björklöven och HV71. Kul och bra matcher där Björklöven överraskat rejält.
Men det blir fortsatt spel i hockeyallsvenskan mot Vita Hästen efter HV-seger med 3-2.


Inga kommentarer: