fredag 20 maj 2022

En bil från Nossebro

Bild: Jörgen Auer

Efter några veckor utan inlägg är min serie "Transport på svenska vägar" tillbaka. Den här gången med Carl Fredriks Åkeri AB vars verksamhet rör sig om godstrafik och vägtransporter. Företaget etablerades 1993 och hade 2020 fyra anställda och en omsättning på 6,3 miljoner kronor, bästa året hittills var 2019 med 6,9 miljoner i omsättning.
Var Carl Fredriks Åkeri AB hör hemma är jag lite osäker på. Det torde vara Nossebro i Essunga kommun i Västra Götalands län, så skriver i alla fall allabolag.se liksom proff.se. Å andra sidan skriver akeri.nu att företaget har säte i Herrljunga (2,5 mil sydväst därom i Herrljunga kommun). 
Hur som helst, bilden togs vid Circle K-macken i Mantorp nu i maj månad.
Serien Transport på svenska vägar tillkom för några år sedan enbart på grund av min nyfikenhet. Jag ville helt enkelt veta var alla stora transportbilar vi ser på vägarna hör hemma någonstans. Till dags dato har jag redovisat ungefär 175 transportföretag, svenska som utländska. 

Inga kommentarer: