torsdag 23 november 2023

Bra jobbat, Häcken!

Bild via Svt
BK Häcken överraskade även i andra gruppspelsomgången av Champions League och tog andra raka segern när Göteborgslaget betvingade Real Madrid med 2-1 (0-1). Kul att se. Särskilt andra halvlek då först Rosa Kafaji kvitterade till 1-1 och sedan 20 minuter senare (79:e minuten) när Katariina Kosola (gulsvarta spelaren till höger) stänkte in 2-1 i bortre krysset efter ett fint Häckenanfall. I första omgången vann Häcken med 1-0 mot Paris SG efter mål av Rosa Kafaji. Två matcher, två segrar, det är nog inte många ens i egna laget som hade trott det innan gruppspelet startade. Tänk om laget fortsätter på den inslagna vägen och tar sig vidare i cupen. Det vore fantastiskt.

Bild: Jörgen Auer
Annat att säga om torsdagen? Njae, det blåste, men lät tacksamt nog bli att regna. Där jag befann mig i alla fall. Solen tittade också fram och jag gillade ljuset.

 Bild: Jörgen Auer 
Blå himmel gör mig också alltid glad. Så om jag får önska något inför fredagen så önskar jag blå himmel. Och önska får man alltid. Alla får det. Får man av någon anledning inte göra det högt så kan man önska tyst för sig själv. Vad som helst. Även det ouppnåeliga.
Så då gör jag det. Jag önskar mig det ouppnåeliga.
Det gör nog tjejerna i BK Häcken också.

Inga kommentarer: