torsdag 9 november 2023

En dag av ingenting

Bild: Jörgen Auer

Ingenting. Tomt. Jag får inget svar, har inget svar. Så känns det faktiskt när jag försöker förklara den gångna dagen för mig själv. Vad gjorde jag av den?
Svaret ligger i det faktum att jag verkligen inte gjorde något. Visst fick jag trevligt besök av Cecilia och Ella, men då var dagen redan gången. 
Jo, jag hämtade tidningen i brevlådan. Men övriga handlingar inskränkte sig till sådana enkla inomhussysslor som att öppna och stänga kylskåpet, vrida på vatten- och spiskranar. Och lyfta en penna.
Stämmer verkligen de hågkomsterna? Ja.
Men jag pratade också i telefon. Och svarade på sms och andra meddelanden. Dessutom stod datorn på hela dagen. Sökmotorn fick jobba. Med vad? Vad sökte jag? Fann jag något? Skrev jag något?
Minnet sviker.
Därför är torsdagen tom.

Inga kommentarer: