lördag 11 november 2023

Croque i Mjölby

Bild: Jörgen Auer
Croque Monsieur blev dagens lunch när jag tillsammans med dottern Rebecka var på restaurangen Oui Ahlbacken i Mjölby. Gott. Där bevittnade vi även helgens designmarknad. Trevligt.

Bild: Jörgen Auer
Annars var förstås fars dag lördagens höjdpunkt. Lördagens? Fars dag är ju inte förrän i morn, söndag. Jag vet, men mina barn Rebecka, Pernilla och Martin firade mig i dag. Vi firade med fika hemma hos mig och så kom de med en fin present. 24 numrerade paket att öppna med början 1 december som i en julkalender. Ett paket om dagen, precis som förra året. Fast inte med samma innehåll, förstås. Kul present. Tack.

Bild: Jörgen Auer
Och var gång jag öppnade dörren och tittade ut stod Stor o Liten i hagen och tittade förväntansfullt mot huset. Har han äpplen eller morötter i dag också?
Nej.


Inga kommentarer: