fredag 24 november 2023

Gran, and och häst

Bild: Jörgen Auer
Besökte Linköping i dag för att äta lunch med Corren-sportens Peter Mildaeus och Claes Nilsson. Trevligt. Vi åt på Butterfly på Ågatan. Men bilden här är från Nygatan.

Bild: Jörgen Auer
Som många andra ville jag se den omtalade plastgranen på Stora torget. Ja-a, den är väl inte så ful som många säger. Däremot är den väl inte jättelik en riktig gran. Ser mer ut som om den försöker kopiera domkyrkan som den ser ut nu under renoveringen.

Bild: Jörgen Auer
Vid Stångån gjorde ornitologen Claes mig uppmärksam på den här vita anden som tydligen funnits länge i Linköping och som är den enda av sitt slag i Stångån. I alla fall inne i Linköping.
Jag tycker den är ganska lik Kalle Anka och förväntar mig att någon syr en sjömanskostym åt Linköpings Kalle. Eller det kanske är en Kajsa? Claes sa inget om det.

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen gick jag ut på nytt en stund för att fota molnen i solnedgången. Mäktigt.

Bild: Jörgen Auer
Fotomotiv saknas sällan när man bor så nära naturen som jag. Och nära ett gäng travhästar som tränas var dag. 


 

Inga kommentarer: