söndag 26 november 2023

Underbart i Västra Harg

Bild: Jörgen Auer
Härlig vinterdag var det i dag när jag besökte naturreservatet Västra Hargs lövskogar och gick runt den lilla sjön Aren.

Bild: Jörgen Auer
Jag har varit här varje årstid och njutit av skönheten och tystnaden. 

Bild: Jörgen Auer
Kanske är det hit man ska senare i vinter och åka skridsko? I Klämmestorp i Mantorp saknas skridskobana i år. I alla fall hittills när nu en skolbarack uppförts på skridskobanans plats för att ersätta Riddarängens förskola som måste renoveras.

Bild: Jörgen Auer
Den här gången kunde jag till skillnad mot förra vintern ta mig över Aren och spången. I fjol låg en tredjedel av spången under vatten och jag tvingades vända.

Bild: Jörgen Auer
Finns det mer att säga? Absolut. I reservatet finns ett fågeltorn, ett motionsspår, en vandringsled med spång, massor av lövträd, våtmarker, rastplatser. 
Tack för att jag får och kan uppleva och uppskatta allt detta. Underbart.




 

Inga kommentarer: